Practică Masterat

Desfășurarea disciplinei Practică din planurile de învățământ de la Master, domeniul IM + SA, în anul universitar 2024-2025

Conform Planului de învățământ 2024-2025, în fiecare semestru există o disciplină de tip practică, după cum urmează:

A. Pentru masterele de cercetare IMC, IMSL și MAAA:

Sem. 1: Practică de cercetare 1, 8 ECTS, Colocviu, 200 ore

Sem. 2: Practică de cercetare 2, 7 ECTS, Colocviu, 175 ore

Sem. 3: Practică de cercetare 3, 8 ECTS, Colocviu, 200 ore

B. Pentru masterul profesional IMCC/QCEM:

Sem. 1: Practică profesională/Professional practice 1, 10 ECTS, Colocviu, 250 ore

Sem. 2: Practică profesională/Professional practice 2, 7 ECTS, Colocviu, 175 ore

Sem. 3: Practică profesională/Professional practice 3, 8 ECTS, Colocviu, 200 ore

C. Pentru masterul profesional MOP:

Sem. 1: Practică 1, 12 ECTS, Colocviu, 80 ore

Sem. 2: Practică 2, 12 ECTS, Colocviu, 80 ore

Sem. 3: Practică 3, 12 ECTS, Colocviu, 90 ore

Orele menționate sunt parțial asistate, asta înseamnă că o parte din ore vor fi total asistate, realizate cu un responsabil de practică și apar și în orar, iar restul sunt neasistate, pe care studenții trebuie să le desfășoare în cadrul unei companii/organizații.

Conform Fișelor disciplinelor de practică, această disciplină se va încheia cu colocviu cu notă!

Responsabilii de practică sunt stabiliți după cum urmează:

Sem. IMC IMSL MAAA IMCC/QCEM MOP
1 Sabina POTRA Attila TURI Monica WOLFF Sabina POTRA Caius LUMINOSU
2 Adrian PUGNA Gabriela STRĂUȚI Alin ARTENE Adrian PUGNA Eugenia GRECU
3 Ilie TĂUCEAN Larisa IVAȘCU Larisa IVAȘCU Ilie TĂUCEAN Alin ARTENE

În cadrul orelor parțial asistate, în special în primele săptămâni din semestru, responsabilii de practică se vor întâlni cu studenții conform orarului și le vor transmite cerințele pentru promovarea disciplinei și îi vor instrui să se pregătească în acest sens.

 Cerințele pentru promovarea disciplinei practică sunt următoarele:

Studenții vor realiza o practică în cadrul unei firme, pe o temă la alegere (detalii mai jos), pe un număr de ore minim stabilit pentru fiecare semestru:

sem.1 = 175 ore,

sem.2 = 160 ore,

sem.3 = 175 ore.

*Excepție MOP (preferabil minim 76/76/80)

Pentru aceasta, fiecare student va trebui să semneze cu compania o Convenție de practică, act standard în cadrul UPT, care va fi pus la dispoziția studenților. Convenția de practică se semnează în 3 exemplare, unul pentru student, unul pentru companie și unul pentru universitate/facultate. Convenția cuprinde numărul de ore de practică necesare și perioada în care acestea se vor desfășura în cadrul semestrului de 14 săptămâni, dar să fie încheiate până la data  stabilită pentru colocviu (în ultima sau ultimele 2 săptămâni), respectiv un tutore de practică al studentului desemnat de companie.

În cazul echivalării stagiului de practică pentru studenții angajați (cu activitatea la locul de muncă), documentul care se completează și semnează este doar Portofoliul de practică (care este anexă la Convenția de practică, se regăsește la finalul documentului). Echivalarea se face pe baza unei dovezi (adeverință angajator sau contract de muncă pe perioada practicii).

La sfârșitul practicii desfășurate în companie studentul trebuie să primească din partea companiei un Atestat de practică (formular standard), care certifică realizarea orelor de practică de către student și un calificativ din partea tutorelui de practică din companie.

Totodată, studentul va realiza un Raport de practică, scris, care va fi prezentat la colocviu.

Nota la colocviu se recomandă a fi compusă din trei note, fiecare cu ponderea după cum urmează:

50% evaluarea Raportului de practică (notă de la 1 la 10).

20% prezentarea Raportului de practică (notă de la 1 la 10).

30% răspunsul la întrebări (notă de la 1 la 10).

Pentru promovarea disciplinei fiecare notă trebuie să fie minim 5.

Raportul de practică scris prezintă următoarele cerințe:

Raportul va conține cercetarea studentului pe o temă la alegere din cadrul celor 4 discipline pe care le studiază în acel semestru. Alegerea temei/disciplinei de cercetare va fi realizată în primele 3 săptămâni și va fi anunțată responsabilului de practică.

Pentru raportul de practică se folosește template-ul standard și va trebui să conțină explicit sau implicit următoarele capitole:

  1. Tema aleasă și motivația alegerii
  2. *Cercetare bibliografică a stadiului temei la ora actuală*
  3. Analiza critică a situației existente în companie raportat la tema aleasă
  4. Propuneri de îmbunătățire a situației existente și evaluarea propunerilor
  5. Concluzii
  6. Bibliografie

(* Opțional pentru practica profesională la masterele IMCC/QCEM și MOP.)

Pentru capitolul 2, analiza trebuie să conțină referințe bibliografice menționate în capitolul 6 (Bibliografie) și citate în text conform uzanțelor unei lucrări științifice: ”(Autor, anul)”.

Bibliografia se prezintă în stilul APA, în ordinea alfabetică a numelui primului autor.

Pentru masterul IMCC/QCEM, desfășurat în limba engleză, raportul trebuie scris în limba engleză.