Management Antreprenorial în Administrarea Afacerilor
Misiunea programului de master complementar Management Antreprenorial în Administrarea Afacerilor este aceea de a forma manageri şi antreprenori având competenţe deosebite prin pregătire complementară studiilor de licenţă în specializările absolvite, respectiv prin dezvoltarea capacităţilor de cercetare ştiinţifică în domeniul managementului afacerilor şi antreprenoriatului.
Obiectivele programului constǎ în dezvoltarea de competenţe şi abilităţi specifice managementului afacerilor şi antreprenoriatului, prin complementaritatea cunoştinţelor din domeniile studiilor de licenţă, respectiv dezvoltarea capacităţii de cercetare ştiinţifică bazată pe concepţii moderne, asistată de calculator.
Rezultatele învățării:
a) Cunoștințe:
- Demonstrează cunoștințe faptice și teoretice aprofundate cu privire la antreprenoriat și administrarea afacerilor.
- Demonstrează cunoștințe privind calculul și alegerea valorilor parametrilor pentru calcule manageriale, inginerești și economice.
- Demonstrează cunoștințe privind stabilirea unor posibile soluții decizionale de specialitate.
- Demonstrează cunoștințele necesare stabilirii managementul proiectelor.
- Demonstrează cunoștințele necesare în ceea ce privește abordarea, planificarea și finalizarea activităților de cercetare.
b) Aptitudini:
b1) Aplicarea cunoașterii și înțelegerii
- Deține abilități de comunicare profesională cu echipa de lucru în condițiile respectării eticii profesionale.
- Utilizează cunoștințe pentru a proiecta optim companii și activitățile aferente folosind principiile aferente.
- Deține aptitudini cognitive și practice necesare pentru găsirea unor soluții la probleme specifice specializării.
- Deține atitudinea adecvată mediului economic, care contribuie la integrarea în cadrul echipelor de lucru.
b2) Abilități de comunicare și utilizare a TIC
- Este capabil să utilizeze baze de date, aplicații on-line și alte instrumente informatice pentru stabilirea indicatorilor unei companii.
- Este capabil să utilizeze informații din surse primare și secundare pentru a realiza audit de specialitate.
- Este capabil să utilizeze aplicații pentru a genera rapoarte de cercetare în cadrul companiilor.
b3) Abilități cognitive generice – inclusiv judecăți de valoare
- Este capabil să aprecieze avantajele și limitele unor metode și tehnici și, pe această bază, să aleagă metodologia adecvată pentru obținerea rezultatelor companiilor.
c) Competență:
c1) Responsabilitate și autonomie
- Capacitatea de autogestionare cu ajutorul unor indicații previzibile și coordonarea unor activități în scopul asigurării funcționării unei companii.
- Este capabil să ia decizii corespunzătoare nivelului ierarhic la care își desfășoară activitatea și își asumă responsabilitatea față de nivelurile ierarhice superioare.